offer för (delvis) oförtjänade aggressioner...

Vissa dagar så går saker inte riktigt som planerat och man kan brusa upp lite kort och blir ja rent ut sagt förbannad....ofta är det en samling av händelser som leder till en liten händelse som får bägaren att tippa över... detta har hänt mig två gånger och båda gångerna har min cykel fått stå för den sista droppen... oftast för att den är galet inparkerad och ni kanske känner igen er i att när man ska få ut sin mycket inparkerade cykel är man för det första lite irriterad och därför inte lugn och metodisk...ofta tippar nån cykel på ens ben , amn sparkar i någons trampor och ens egen cykel hakar gärna i de andra cyklarna på alla möjliga ställen...



nu är jag en mycket kortsint person så dessa aggressioner eller rättare sagt den starka irritation som uppstår där varar bara några sekunder men jag hinner allti få ett litet sug av att missplacera dessa känslor, dvs låta den gå ut över någon intet ont anande, ett oförtjänt offer...


de senaste gångerna då detta skett har iaf mitt önskade offer alltid varit detsamma...dock lever denna fortfarande oventande om detta och kommer fortsätta med det... detta leder in på del två av det hela, mitt offer är faktiskt ett irritationsmoment i sig...

utanför min arbetsplats sitter ofta en man från butikernas öppning till stängning och spelar dragspel i sin mindre tjusiga hockeyfrilla...han kan max 10 låtar som han gärna kör på repris, favoriten är fågeldansen....needless to say så är fågeldansen ingen favorit och efter ett par hundra genomlyssningar har den fortfarande inte växt på mig...


oavsett kombinerar man inparkerad cykel efter en lång arbetsdag så sitter inte denna dragspelare säkert, som tur är har jag inte problem att kontrollera situationen men i min fantasi kan vi väl säga att att denna dragspelare blir "offer för (delvis) oförtjänade aggressioner"!!!!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

borde du inte, å LFs vägnar lämna en anonym lapp åt denna man, som instruerar honom att spela på annan plats..?

2011-07-27 @ 11:24:13
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0