Lite positiva tankar om att ha glömt frysen på glänt...

visst känns det som att det kan bli en dålig dag om frysen stått på glänt en natt men jag måste säga att jag är lite små stolt över mig själv och min reaktion....kanske kan det bero på att killen min kände sig mindre positiv till det hela så jag var tvungen att kompensera...

storyn börjar iaf med att han upptäckt att frysen stått på glänt och slår mig en signal på jobbet och beskriver det hela som att det ser ut som att en blodbad ägt rum på mitt köksgolv....


när jag kommer hem och ser förödelsen kan jag inte annat än att hålla med, dock ett mindre konventionellt sådant då sörjan verkar innehålla en tredjedel glass också....

efter en lite närmre kontroll så är det faktiskt bara glassen och ett paketmjölk(som frysts in ett halvår tidigare, samma dag som bäst före datumet,  och tänkt att "denna kan jag säkert göra något vettigt av" men som aldrig blivit av...ja och ltie blod förståss...oavsett så känner jag ingen större förlust. Om ödet tycker att jag ska göra mig av med lite onyttigheter och ett mjölkpaket som gett mig dåligt samvete ett halvår så kan jag acceptera det.
                       


i frysen låg i övrigt lite blandade varor, samliga som borde klara att frysas om samt en halv älg (som är boven kring blodbadet), denna älg tillhör egentligen föräldrarna som pågrundav platsbrist inkvarterat denne hos mig men detta gav mig nu en anledning att låta den stackars älgen adressändra och flytta hem igen... så efter en tur till föräldrarna med två kassar älg och en halvkasse med mina egna frysta inhandlingar  så var nu frysen tom och problemet löst.



så sammanfattningsvis har vi resultatet av det hela

+

1. Fick äntligen skicka iväg älgköttet till dess rättmätiga frys

2. Fick en anledning att avfrosta frysen

3. Fick en anledning att noga skura köksgolvet

4. Tog chansen att släga lite skräp (som det gamla samvetspåverkande mjölkpaketet)


-

1. Alltid lite jobbigt med oväntad städning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0