diskborstar

såhär på kvällskvisten kände jag för en kopp te i gott sällskap så jag promenixade ner en våning till min vän Emilie där vi konverserade över lite te och rostat...då lade jag märke till en sak...damen har 7 diskborstar...och självklart som gäst så tänkte jag att man inte ska fråga om varför folk har saker...så jag satt och klurade i min fantasivärld på vad man kunde ha sju diskborstar till...
.
så förutom de vanliga användningsområdena som är att diska och städa, vad har man det till? för endast en bläckfisk kan aha användning för så många diskborstar...
jag drog mig till minnes att jag pratat med någon för länge länge sedan som gjort en lampskärm av diskborstar..men då räcker inte sju stycken...så till slut frågade jag och fick den logiska förklaringen att hennes mamma alltid brukade köpa en ny då hon var på besök..varför tänkte inte jag på det?
.
kanske borde bli mer logisk...nä..det är roligare att titta på nån som bygger lampskärmar i min tankevärld...

Kommentarer
Postat av: Marie

Hmm... Men en följdfråga skulle ju då kunna vara varför hon börjar använda den 7e när hon redan har 6 stycken :) Man skulle ju kunna förvara dem under diskbänken till dess att föregångarna slitits ut?

2010-06-02 @ 11:30:25
Postat av: jenny

Intressant. Jag brukar köpa nya diskborstar väldigt ofta också.. fast då slänger ju jag de gamla. Hade varit mer spännande om Emilie hade dem till något skumt.. Det kankse är någon typ av socialt expriment..

2010-06-02 @ 19:22:59
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0