Omringad eller kanske inbyggd...eller varför inte utbygd?

Så jag har flyttat....en bra början känner jag...jag som trodde jag hade en fältis själ men icket nu är man mejjan bo....
 
Fördelar: Nackdelar: 
  • Närmare stan      - Närmare alla turister
  • Närmare affären    - Närmare affären( inte bra för ekonomin)
  • Mycket större (32kvm)    - Kräver ansträngning att måla om
  • Riktigt kök( med ugn och grejjer)    - Har nästan inga möbler och här är omöblerat
  • Balkong    - Fältis har skönare stämning
  • Alla andra flyttar förr eller senare hit
    (om inte innerstan som är nära)
Men men det är värt det, oj vad jag älskar att ha kök, något jag inte älskar är däremot flyttkaos och målarkaos...

En beskrivning av min lägenhet:
  • Spackelfläckar på väggarna
  • Spackeldamm på golvet
  • Kartonger överallt
  • Allt är svårtillgängligt
  • Är en smalgång längsväggarna vid dammet att gå på
Men köket är fint och välstädat=)

Jag sitter just nu vid min dator som jag egentligen inte skulle packat upp men jag kunde inte låta bli. Den står nu på mitt rangliga balkongbord inomhus,(nämnvärt är att jag har en stationär) är sladdar överallt, framför mig ,bakom mig, under mig, på mig, runt mig...alltså överallt....för att ta mig härifrån måste jag backa min stol för på min ena sida är chassit och på andra är skrivaren...jag är omringad eller kanske inbyggd....

För utbygda delen i rubriken menar jag att allt jag äger står på mitten av golvet, för att ta mig någonstans måste jag gå runt, åla mig längs väggarna så jag får ett dint dammspackelprint på kroppen efter ett varv.....

Så det är min tilvaro....men inte länge till....

Imorrn ska tejpas och spacklas..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0