Oturligt nog råkade hon också vara blond....

Under de senaste dagarna har jag varit på lite olika gymnasieskolor i ett försök att kommunicera med gymnasieelever....något som är mycket svårt måste jag säga....mycket svårt....

Anledningen till denna kommunikation är att jag ska få dem att plugga på gotland....på ett sätt är de som små igelkottar, försöker du prata med dem står de kvar men de rullar ihop sig panikslagna till bollar och lyssnar för att de inte vågar annat.....på ett sätt är de som rådjur rör sig endast i grupper, springer förbi det som skrämmer dem och är någon annorlunda eller skadad kommer  den efter, lämnad till sitt öde....sist är de som råttor, de vågar inte ta för sig då någon ser men så fort man tittar bort är bordet tömt på pennor....

Men några fick jag ur några ord...

Vi kan börja med komplimangen, ibland kan de vara söta de där små varelserna...
Stod och pratade med ett gäng som läste andra året på Hotell och Restaurang(alltså 91:or) och jag sa det är bra att plugga nu när det är jobbbrist i sverige...då säger enav killarna
-hade det inte vart det så hade du inte pluggat...du hade vart fotomodell....

Gulligt va?=) men mina samtal fortsatte inte i den andan....

Nu kommer det som fick mig att skratta gott(om så inombords)
Jag gick fram till ett gäng som gick sista året på Barn och Fritid och säger att jag kommer från Högskolan på Gotland och då säger en tjej....
-Men du pratar ju bra svenska!
hennes killkompis fortsätter med
-Gotland ligger i Sverige vilken planet kommer du ifrån...men då var skadan redan gjord....

Skickade ett sms till några väl valda själar med detta citatet och fick snart tre svar...

SMS svar 1: " Hahaha, åh vad roligt. Vad sa du då ""Never min. vi behöver nog inte dig"
SMS svar 2: "Haha,gud va kul! Idomin blondin?"
SMS svar 3: " Aj aj aj, du det var inte så smart. Var det en blond tjej?"

Och på de två sista svarade jag ärligt ja....för oturligt nog råkade hon vara blond...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0