Huset önskar mig smutsig...

Så jag...huset önskar mig smutsig, ohygienisk och lite äcklig...

Vad menas med detta då?

Jag har inte tänkt på det förr men min mamma påpekade det här om dagen.
Hon sa: Du har väldigt otur med vatten du...

Och då tänkte jag tillbaka till alla gånger jag åkt hem och hon har rätt, jag har otur med vatten eller så anser huset att jag inte bör få något av den varan....

Här hemma eldar vi med pellets och vi har på så sätt bara ett visst antl liter varmvatten innan det måste värmas upp igen.ofta är vattnet slut när jag tänkt duscha, är inte vattnet slut så har pannan stannat och pappa måste krångla för att få igång den igen...

Nu ska jag berätta  var som hände mig  på tisdagskvällen, på onsdags morgonen skulle jag bege mig till Kaplansskolan där projektet var att värva elever till högskolan på gotland.När jag då tänkte ta mig ett skönt bad visade det sig att pannan stannat( och inget varmt vatten fanns)...sen visade det sigatt pannan stannat för att pelletsen var slut....

Så på med jacka och skor och ut i kylan, in lastades tunga säckar med pellets och en timma senare var det påfyllt....pannan startas... nu skulle jag få mitt efterlängtade varmvatten....då kommer pappa ut från pannrummet med en hemsk min...en kran har gått sönder, finns nu inget vatten alls....


Vad tror ni? Önskar huset mig smutsig eller har jag bara otur?

denna gång fick jag packa handuken och åka hem till farmor för att duscha...och so mvanligt bestämde hon sig att föda mig med kakor....tänk så skönt det hade varit att ta ett kakfritt bad hemma...

Kommentarer
Postat av: jenny

Men jag älskar att man alltid måste äta hemma hos farmor, att man inte ens har skuggan av ett val. det är så mysigt :) Sorry about ditt vatten dock. :/

2009-03-27 @ 00:25:52
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0