Oväntade möten

Gårdagen blev en skön utekväll som spenderades på afterwork på Trägårn sen wallers, efter det blev det Bur med ett tjejgäng sedan Innegården med exgrannarna sen efterfest på gamla boendet till 5 på morgonen...en skön kväll...
Kvällen hade det mesta man kan önska sig:
 -En oväntad ölfontän som träffade min fd granne=P
 -Killen som blev så full att han hälsade på allt och alla hela vägen till efterfesten
-Dansande
-Ett upphittad bankkort som engagerade alla i jakten på att hitta stackaren som förlorat det(misslyckades) så vi spärrade det genom att ringa swedbank halv 3 på natten, som de snälla människor vi är(stackare som måste jobba på  swedbank den tiden på dygnet)
-Fick träffa nya roliga människor(spec ex grannens tjej, vilken gullig flicka)

Men det mest minnesvärda måste vara när jag vandrade hem från efterfesten, solen börjar gå upp över horisonten, fåglarna kvittrar i gryningen, daggen skimmrar i gräset och på en ödsligväg vandrar jag och längre fram ser jag en tjej komma gående för att passera mig. Vi båda har party outfitten på, jackorna dragna tätt omkring oss, partysminket sitter inte lika fint som det gjort tidigare under kvällen. 
När vi möts tittar hon upp på mig och säger med ett leede, "Walk of Shame?", något som i studen kändes mer naturligt att höra än ett "Hej"...jag skakade på huvet och svarade ärligt "efterfest".... hon log lurigt och svarade troligen mindre ärligt "jag med"..sedan skilldes vi åt och vandrade båda åt varsitt håll...
sedan när jag vandrade vidare på en återigen ödslig väg så kändes det hela lite surrealistiskt men ändå underbart...
I hope we meet again....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0