Talet...

Som några av er kanske minns så skrev jag och min kära kusin en brev till våra kära kusin Ida då vi upptäckt att hon växt upp och förlovat sig...detta brev gjorde succe och lästes av många...på hennes bröllop låg det till och med paketbordet för allmänbeskådan...så stor var succen som brevet gjorde...

men vi fick inte bara beröm utan också en massa hintar om att vi borde sparat detta till bröllopet som ett tal...så på nyårsaftonen, mycket sent, vi kan väl säga fyra på morgonen på nyårsdagen egentligen...så började vi komponera ett tal i samma anda, ett tal som itne skulle göra någon besviken...


Briljanta idéer strömmade ut på papper efter papper....idéerna blev däremot mindre och mindre briljanta ju mer klockan blev...som tur var fanns det nog många briljanta idéer för att skapa det som i framtiden endast kommer refereras till som "Talet"....

Sedan så kom dagen för bröllopet, vacker som i en saga, talet hölls och om man sammanställer de positiva reaktionerna som måste jag säga att vi lyckades...

Här nedan kommer en kopa av talet(som saknar vissa briljanta tillägg som kom vid framförandet)


Talet



Kommentarer
Postat av: jenny

ja alltså, du och jag borde börja göra sånthär på heltid! jag är mycket nöjd med hur vi fungerar som en enda briljant väloljad maskin!

2009-01-12 @ 00:08:16
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0