Pasta

Vad många vet är att studenter inte lever med den största ekonomin....ett antagande många gör är vi lever i en nudelvärld...
men så är sällan fallet...visst finns det dem som föredrar den enkelheten men icket är det många...
något som vi däremot gillar är pasta,  inte för att det är billigt utan det är något annat....och denna pasta är inte bara älskad av stundenter utan det är större än så....mycket större....

Jag kan nästan lova att majoriteten av den svenska befolkningen har/eller har haft pasta i skafferiet(eller på något annat klurigt ställe)....

Men det som är viktigt att ha i åtanke är att pasta är inte bara ett val vi gör, det är många... när man går in i affären så kan man börja med att skilja på det i spagetti(ev tagliatelle) och makaroner, (även i lasagneplattor men det är en helt annan värld....)

Spagettin lämnar vi här för det är strån, man kan inte ha så mycket variation på det...kanske variation med fullkorn eller sånna där färgade med bläckfiskkladd....

Det som är spännande är makaronerna och hela den värld man entrar då man står vid dessa hyllor...

Det finns så många sorter att den som kan namnge dem alla är duktig, eller har mycket tråkigt ibland...
jag kan gissa att många av dessa svenskar med pasta i skåpet har mer än bara en sort...

Till en början finns alt från skruvar till fjärilsformade, sen finns de även i olika färger och mycket annat....
Men jag tycker att det är en bra grej, det är ett sätt för oss "vuxna" att få vara barn lite till utan att någon märker det...

Vi använder fina uppläggningar som vår anledning men egentligen tror jag att vi gillar att kunna stapla dem på tallriken, läggga upp en ordningsstrategi och till och med se hur de olika färgerna blandar sig....vi gillar variationen och lekfullheten....

Vi har däremot en gräns, när de är i former av princossor och nalle puh så kan vi inte smussla in det i vuxenheten längre...men att vi tagit oss till skruvar och fjärilar tycker jag är ett steg i rätt riktning...:)

Kommentarer
Postat av: Marie

Helt rätt att tillägna den underbara pastan ett eget inlägg... Min favorit över alla tider är den underbara princesspastan... Tack för att du introducerade mig! PS. Haha, gissa vad jag ska äta till lunch.... Fjärilsmakaroner!

2009-01-27 @ 12:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0