Paulina=Samlaren

Så när jag vanade denna morgon kände jag en vilja att städa...inte ofta det händer så det gäller att ta till vara på den känslan...

Jag ställer soptunnan mitt på golvet och tänker nu ska här städas och slängas...och jag känner mig stolt över hur jag slänger till jag upptäcker vad jag fyllt soptunnan med....i den ligger nu:
  • Tops som jag använt till att fixa sminket med
  • ihopskrävlade kvitton
  • sugrör
  • några prislappar som jag slitit lös och av någon anledning lagt på skrivbordet
  • Några trasiga påsar
  • Lite ihopknycklat inslagpapper
  • lite tomma förpackningar
Sen tittar jag återigen runt i lägenheten och upptäcker vad jag sparat
  • 2dm långt sidenband som suttit runt en 10pack snoddförpackning
  • 3dm lång paketsnöre jag tyckte var fint
  • sånnadär plastgrejer som örhängen sitter fast i när man köper dem
  • En trasigpenna
  • En fin påse som är för liten för att använda som soppåse
  • En ful kinderäggsfigur
  • Några avslitna snoddar
Jag frågar mig själv varför sparar jag på detta, när skulle jag använda ett 2cm långt sidenband? Hur stor är chansen att jag sätter tillbaka minga örhängen i förbackningen...Varför har jag fått gör mig att spara trasiga snodda? tänkte jag knyta ihop den lite halvdåligt och använda dem igen? Tror jag att jag ska laga pennan nån dag eller bara låta den ligga och ta en annan penna. Och kinderäggsfiguren? vad ska jag med den till? den är inte ens söt så man kan ställa den som plotter på nån hylla...

Jag är en samlare..jag sparar på saker för att att jag tror jag ska komma på något spännande att använda dem till...men sanningen är den att om jag nu skulle komma på något spännande för en av sakerna i framtiden så har jag byggt en gigantisk hög av saker som inte går att använda bredvid. Så frågan är..är det värt det? troligen icket....

Bor på 18.7 kvm här finns inte plats för skräpsamling...kanske när jag skaffar ett hus i framtiden, då ska jag ha ett rum för sånna här saker...

Så har jag lärt mig något av denna insikt...kommer nog slänga lite mer än vanligt men ...sidenbandet blir kvar...för kanske...kanske...kommer jag på en briljant idé nån dag...så briljant att om jag slängde den idag skulle jag ångra mig i all framtid....

För jag är en samlare...det är så jag fungerar....

Kommentarer
Postat av: jenny

ja jag är helt med dig här. Det värsta är att när man väl slänger sakerna så kommer man garanterat behöva dem innom den närmaste veckan..

2009-02-14 @ 22:50:49
URL: http://yens.blogg.se/
Postat av: Marie

Exakt! Vem vet när man behöver en trasig snodd nästa gång? ;)

2009-02-15 @ 11:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0