Citat från tiden i Boden del 2

Ännu mer Boden
Big Brother helgen...då vi låste in oss in oss i min lägenhet och klippte(nästan) all kontakt med omvärlden:
Skriven av Mikaela



Vi fick för oss att leka BigBrother, och låste därför in oss i Polles lägenhet. Dock bara vi tre, inga killar, och inga kameror. Som vanlig, och, kanske man ska säga, väntat, så spårade det ur...

Polle började fundera över våra smeknamn och kom underfund med att de kanske inte är så enkla att säga ändå.. iaf inte mikaelas..
P: ”Polle och Lillan är lätt, men Andas är svårt.” Kan ju tolkas på flera sätt. Dock tror jag att anledningen att jag kallas andas är för att det är vad jag blir uppmanad att göra när jag kommer igång och skrattar lite för mycket. Jag är i riskzonen för att kväva mig själv.

Polle börjar närma sig självinsikt
P: ”Polle, du är inte särskilt klipsk i skallen.”
L: ”Vilka andra ställen finns det att vara klipsk på?”

Polle sitter nedanför fönstret och tuggar på gardinen.
L: ”Men herregud, sluta tugga på gardinen!”
Polle avbryter gardintuggandet och övergår till blomsterarrangemang.

Polle och Mikaela diskuterar kampsporter och Polle går in på jujutsu och självförsvar vid våldtäktsförsök.
P:”Det finns typ grepp för allt, typ om han tar dig i håret så gör du så och så, för då flyger han. Om han typ tar dig på socken, så gör du så och så för då flyger han. Men om han tar dig på socken, så är det nog han som är i underläge. Om du inte har socken på huvudet.”
M: ”Om man har en sock på huvudet, så ska man nog vara på mentalhem. Fast om man brukar ha en sock på huvudet, så kanske att bli våldtagen är det enda sättet att få sex.”


Polle diskuterar om huruvida Mikaelas upphängda mobil i palmen ska ge henne en cancerboll i huvudet.
P:”Vem är det den gör dum, jo mig!” *pekar på sig själv*
L:” Polle, du är redan så dum som du kan bli.”
M:”Och vem är det som skulle skratta åt det? Jo vi!” *pekar på sig själv och Linda*
L:” SÅ du menar att mikaelas mobil skulle vara farligare än din?”
P:”JO, men den hänger ju vid mitt huvud. Och jag brukar ju inte ha mobilen vid örat innan jag svarar när det ringer, utan jag brukar ju trycka på yes innan jag tar upp den till örat.”
L:”Så det är alltså ringsignalerna som är farliga?”
Vetenskapligt bevisat: Ringsignaler ger cancerbollar.

Daniel och Matte funderar på att komma över och Linda vill sova. Vi funderar på hur vi löser detta till allas nöje.
P:”Om linda vill sova, vars kan vi gömma oss? I frysen kanske, där är det isolerat. Fast det är kallt, så man måste nog ta på sig en tröja.”
M:”Får du plats i frysen?” *tittar misstänksamt mot den lilla ca 0,5 m2 stora frysen*
P:”Kanske inte, men om man bara stoppar in tröjan, för den får plats, och stänger av frysen, då blir det varmt!”

Kommentarer
Postat av: jenny

jag tycker om lösningen att lägga in tröjan i frysen. Det känns som det inte blir bättre än så!

Strålande!

2009-02-18 @ 02:19:23
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0