Citat från tiden i Boden del 1


Under första halva av gymnasiet bodde jag i boden. här kommer lite samlade citat från den tiden

Det är inte intelligensen som brister...boden har sin egen sorts atmosfär!


Förresten en gång i tiden kallades jag Polle, detta förbjöds av öfolket men används fortfarande ibland på nordligare breddgrader



*Vi står i kö till lunchen och medans Polle tar för sig av dagens rätt, som råkar vara blodpudding och potatisbullar, utbrister hon*
-Jag vill ha blod...med potatis

*Polle börjar vända på land som tex Kongo och får fram ognok och utbrister*
-Orcher och land är samma sak om man vänder på dom

I sthlm med hanna:

*Hanna ligger jätte trött och håller på att somna...vi som skulle sova tidigt..he gick inte så bra det.*
-Fan,jag kom och va jätte trött och dra en massa bananskämt imorrn..Nej älgskämt

*Oliver sitter och studsar upp och ned på en pall, Toffsen sitter i fotöljen och gör trumpet ljud och Jonn sitter i en annan fotölj och stirrar på dem och Polle sammanfattar detta utan att tänka efter*
-Oliver skumpar,Toffsen gör ljud och Jonn tittar på..
*Hanna börjar asgarva och då går det upp för Polle vad man kunant misstolka det till.*

Polle:
”Nu ska vi se om vi tycker om varandra i dag. Fan, han tycker inte om mig. Vi borde nog gå till en psykolog med vårat förhållande.” *Polle pekar finger åt dvd:n*

Idag har Polle än en gång kommit med en VÄLDIGT bra ide:
Odla tandpetare... i blomlådor.
Funderingen kom när vi märkte att man tydligen får med
naturliga tandpetare när det står laxgratäng på menyn.
Hon började då undra ifall trätandpetare skulle börja skjuta
skott om hon satte ner dem i en blomlåda... hon kommer säkert
att försöka en vacker dag...

Någon sade hej till Linda när vi gick förbi på väg till matan. (Det var för övrigt min pojkvän.) Linda tittar på mig och utbrister
”Gud vad det där skrämde mig! Någon sade någonting till mig och det var inte du, Fan, måste jag koppla in hjärnan?!”


*Toffsen pratar i telefon och han får höra något väldigt nedstämmande*
-Fan va tråkigt...
*Direkt på det ser han var som står på bordet och hinner knappt avsluta meningen*
-...Å Fan va gott med tomater


*Polle tittar ut igenom förstret och ser något stå där och stirra på henne i hennes huvud går tankarna runt.*
”Undrar om det är någon som står bakom mig som reflekteras i förstret”
*Känner sig lite mer illa till mods men säger inget till Toffsen och Hanna som sitter vid henne*
”Kanske bara är inbillning”
*Blinkar hårt flera gånger men han står fortfarande kvar*
-Varför står han där?
*Hanna och Toffsen vänder sig om och Toffsen svarar*
-Han kanske vill in...

*Hanna och polle kollar i skolkatalogen och Polle känner igen en kille från en buggkurs hon gick för många många många år sedan*
-Vad var det vi kallade honom? Det var inte ketchup i alla fall
*Hanna svarar*
-Senap
*En stund senare*
-Ketshup hade munsår..så hära
*Drar fingret i en vid cirkel runt munnen och fortsätter*
-inte Eiffel tornet heller. Han var lång och hade tatueringar
*Hanna ser undrande ut*
-Har Eiffel tornet tatueringar?
*Polle försöker komma med ett smart svar*
-Ja...Men...det är ju lite knöligt

*Polle tittar på en tavla hemma hos Jonn*
-Det ser typ ut som en frukt
*Några sekunder senare*
-Typ som en räka med uppsvullet huvud

*På väg till tunnelbanan undrar Jonn varför vi firar påsk egentligen*
-Är det inte idag det är 40 år sedan Julafton?

*Jonn undrar varför vi firar Kristihimmelfärdsdag och Hanna svarar*
-Det var då Jesus dog andra dagen

Tillbaks i Boden, skrivet av Linda och Mikaela:


*Polle funderar på vars ord härstammar*
-Jag undra om ”axe” kom från ”axe”
*Menade axe=parfym,deo grejs kommer från ordet axe=yxa*


Idag har Polle än en gång kommit med en VÄLDIGT bra ide:
Odla tandpetare... i blomlådor.
Funderingen kom när vi märkte att man tydligen får med
naturliga tandpetare när det står laxgratäng på menyn.
Hon började då undra ifall trätandpetare skulle börja skjuta
skott om hon satte ner dem i en blomlåda... hon kommer säkert
att försöka en vacker dag...

Någon sade hej till Linda när vi gick förbi på väg till matan. (Det var för övrigt min pojkvän.) Linda tittar på mig och utbrister
”Gud vad det där skrämde mig! Någon sade någonting till mig och det var inte du, Fan, måste jag koppla in hjärnan?!”


Kommentarer
Postat av: jenny

ännu en riktig briljanting!

Bananer, älgar.. vad är det egentligen för skillnad?

2009-02-18 @ 02:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0