Citat från tiden i Boden del 3

Slutet på min tid i boden, citat mässigt iaf


Biologilektion:
Diffusion, när saker vandrar runt bland membran och håller på, läste vi också om.
Polle:”Men utan det så blir det som att man andas ut koldioxid, och den bara stannar där och bildar värsta klumpen. Då måste du vrida på huvudet, för annars dör du.”

Under lunchen,Linda:

Polle kom fram till något väldigt intressant under lunchen:
(P:) ”Tänk så roligt om saker smakade olika!”

Det hon menade var: Tänk så roligt om saker smakade
ANNORLUNDA (jämfört med vad de brukar smaka alltså)

Lite senare efter vi faktiskt diskuterat hurvida saker kanske
kunde smaka annorlunda:
(L:) ”Så, varför döpte de broccoli till broccoli då?”
(P:) ”För att det smakade som morötter!”

Jag och Linda går och handlar, Linda:

Så, igår hände faktiskt det här:
Polle och jag tyckte att vi skulle gå och handla.
Efter vi hittat det vi ville ha kände Polle att hon var
sugen på en glass.
Dumleglassen lät först väldigt lockande, men, den blev
genast utkonkurerad av Nalle Puh glassen för 5 spänn.
Så, vi beger oss från affären i rikting hemåt, det är då som
allt börjar gå fel.

Polle och jag funderar på hurvida en viss person (inga namn
nämns) skulle komma och se henne nu, med en Nalle Puh
glass i munnen och toalettpapper på pakethållaren.
Polle tyckte då att man kanske skulle kunna undkomma den
pinsamma situationen om man erbjöd personen i fråga något:
”Du kan få smaka om du vill! Glassen eller toalettpappret! Du
får välja!”

Vi (eller Polle snarare eftersom det var hon som utförde
experimentet) har insett att en glasspinne instoppat i
öran sänker din IQ - radikalt.
Det var i alla fall Polles skyll varje gång hon gjorde något dumt,
och ja, hon hade faktiskt haft en glasspinne i örat minuten
innan...
Det roligaste kom när hon började tugga på glasspinnen också,
och ja, den sidan som hon hade haft inne i örat... *flin*
Jag fick mig ett gott skratt om inte annat.

Sedan så hände ju något som är svårt att förklara, men jag kan säga
det: Aragorn, släng dig i väggen! Här kommer Polle!
Polle, som kände sig så hård när hon tuggade på sin glasspinne, kunde
inte låta bli att göra en macho pose när jag bad henne... och jag säger
då det; synd att ni missade det!
Anisktsuttrycket, kläderna, glasspinnen, cykeln som hon graciöst höll
sig fast vid och toalettpapperet sade allt... Polle... är hård.


Visst verkade jag som en klok varelse på tiden?

Kommentarer
Postat av: jenny

hahah. ja tänk om saker smakade olika... hur skulle världen se ut..

2009-02-18 @ 02:08:05
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0