Gästinlägg av Marie avd "Norrländsk romantik"

Vid ett samtal om vigselringar...

Paulina: Det spelar ju ingen roll hur de ser ut. Ingen har ju ändå på sig sånt längre.

Marie: Ehm...... NÄHÄ??

Paulina: Nej det är ju bara jobbigt. Man ska ta av dem när man diskar, det fastnar jord i dem när man gräver i trädgården och så får man stötar när man drar el. Man tar väl på dem vid brölloppet och sen lägger dem i en ask.

Så jag funderar... I min värld har gifta par på sig sina vigselringar runt det vänstra ringfingret dag som natt. Eller möjligen, möjligen, i undantagsfall i en kedja runt halsen. Men man har dem på sig! Men, faktumet att det inte är praktiska nog i vissa delar av landet kanske gör att de platsar bättre i en ask.... Fast jag kanske inte får uttala mig i frågan, jag kan inte dra el och bygga kontakter där man får stötarna....

Kommentarer
Postat av: Paulina

Inte ofta man får kommentera i sin egen blogg utan att att verka lite självgod eller något annat udda....Men Marie, det här får du fortsätta med, du fångar min essens på ett mycket underhållande vis

2009-02-19 @ 22:08:32
Postat av: David

Jag förstår att du är skeptisk Paulina, eftersom du allt jämt måste dra elkablar och påta i jorden. du skulle ju nästan aldrig få ha på dig din ring. :P

2009-03-06 @ 10:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0