Att stå i kö...

Idag ska det inte talas om hur jobbigt det är att stå i kö eller hur stressande det är eller andra vanligheter nej nu ska jag ta upp pinsamheterna med köandet...

Här om dagen stod jag i kön på coop och som det ofta är i större affärer så finns det flera kassor vilket leder till flera köer...då i kön bredvid ställer sig en student i en parallelklass, vi tittar på varandra och konstaterar att vi måste säga  något...
ett tvingat hej och lite stelt smaltalk träder fram.

I kassor i affären finns ofta ett ställ mellan där man kan köpa tugummi, kondomer och nikotinprylar, vi stod nu där och pratade stelt och det enda jag kunde tänka på var när kön kom så långt att denna ställning kunde skilja oss  åt, så vi inte kunde se varann och därmed inte behövde prata....tyvärr så tog det för lång till och konversationen dog ut, vad ska man göra, tystnad och titta ner i golvet, låter väl hemskt? men så blev det..som tur var så var ställningen bara en meter bort, dit nådde jag snabbt, jag var räddad....

En annan pinsamhet med att träffa någonman känner i kön, på affären eller ännu värre...I KASSAN! Jobbigt att känna någon i kassan, för ofta sitter där folk man gick gymnasiet med eller liknande.... tänk så blottlagd man är...vilka matvaror du har i din korg avslöjer allt om ditt liv...

Hur mycket du bryr dig om hälsan, om du ska festa, hur mycket du bryr dig om ditt utseende, hur mycket fet mat du äter, vilka toa vanor du har...hela ditt liv ligger där i korgen som en öppen bok...

Ibland kan man se i blicken på kassörskan, "jasså 3 pizzor inte konstigt att du ser ut som du gör" eller från killen bakom "extrastor toapappers förbackning, där ser man" eller i värsta fall "vad är det här för människa, hon passar bättre bakom lås och bom"  vad man handlat då vet jag inte, men nog finns det säkert något så illa man kan stoppa i sin varukorg...

Så det var köernas pinsamheter...tänk inte för mycket på det...inte hälsosamt...

Kommentarer
Postat av: Markman

Kan meddela att man inte tänker så mycket på vad människor köper när man sitter i kassan, jag gjorde åtminstone inte det. Jag har inte fått uppfattningen att andra har något större fokus på det heller.. :P

2009-02-13 @ 09:10:29
Postat av: Marie

Jag noterade alltid vad folk köpte... Åtminstonne om det var anmärkningsvärt! Då gick jag dessutom hem till mamma sen och skvallrade lite vid slutet av dagen...

2009-02-15 @ 11:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0