omöjligt i sin helhet

Många av oss har säkert upplevt våra föräldrars "visdomsord" genom åren..några exempel är:
"Stryk saker ut och in"
"Det går att dricka mjölk som passerat utgångsdatumet"
"Låt inte blöta kläder ligga i en hög för då möglar de"
Och många många fler saker, och ofta är det bra att lyssna på sådana saker, en sak jag inte lyssnade på när jag var liten var "släng inte kläderna i botten på garderoben för då kommer pälsänglarna", det slutade med ett oönskat samtal till anticimex...alltså dumt att inte lyssna...

En sak jag har lyssnat på är "blanda inte färgad och vit tvätt"....men ibland uppstår svårigheter, dessa svårigheter heter mönster...onda mönster....för man kan inte lägga mönstret i den ena tvättkorgen och resten av tyget i den andra...det går bara inte...om man inte vill använda sax men det är dumt...

Ett annat alternativ är att inte tvätta alls...vilket också är en dum idé.... i det här fallet gäller det ett påslakan, en sådan sak man vill tvätta....efter många om och med slängde jag in den med "Vitt" tvättmedel i hopp om att  de blå mönstren skulle acceptera situationen...men icket...nog för att ingen annan ser skillnaden så gör jag det...

det vita har fått en super duper svag blå nyans och normalt sett märks det icke...men vid köp av sängkläder medföljer endast 1 örngott..så då blandar man ut med vita örngott för mer än 1 kudde är ett måste...och mina vita kuddar är nu som neonskyltar i natten...

Men men....oavsett färg så är det mysigt iaf=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar att läsa dig blogg! hoppas jag blir lika rolig när jag blir stor :)

2009-08-25 @ 17:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0