Släktskap i norrlands inland

Pratade precis i telefon med mig mor och hon sa att hon hade något häftigt att berätta för mig...Något man kan nämna till att börja med är att jag gillar att fara ut och dansa och gillar modern dansbandsmusik som tex Highlights, Blender och Boogart.

Hon hade iaf suttit fikat med en herre som bildadare Boogart på 80talet tillsammans med sin bror....lite små coolt tänkte jag...men det underbara var när mamma skulle förklara hur vi nästan var släkt för han var uppväxti grannbynn....

Han är min mammas farfarsfars systers adopterade barns adopterade barns dotter son...visst är det underbart, om man ej har släktforskat något i sitt liv men ändå kan rabbla sådant som om det vore normal kunskap att inneha så måste jag säga att det är fascinerade...

Sen fortsatte min mamma att vara sådär sött förvirrande en stund till genom att säga att hon hittat ett hus hon ville ha men hon visste inte priset på det fast ett hus i ursviken(förort till ske-å) gått för 5 milj...Sen när hon försökte förklara vilket hur i ursviken det var så sa hon att jag ju varit där, vi hade ju min doplunch där...Jag må minnas mycket men tyvärr inte min doplunch, tror min mor tror alldeles för mycket om mig....men lite sött är det

Kommentarer
Postat av: jenny

åh det är precis som att Beppe Wolgers är min kompis systers föredetta killes farfar!! SLÄKT!

2008-09-06 @ 16:48:43
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0