Om jag var rik- Balsam

De flesta av oss har funderat om hur det skulle vara att vara rik, hur man skulle leva och vad man skulle lägga pengarna på...efter att ha läst rubriken så kanske ni tror att jag skulle lägga alla mina rikedomar på balsam men så är inte fallet, en liten del däremot...

Så varför balsam, jag har en dröm, en dröm om att när man står där i duschen ska man kunna använda hela flaskan och inte känna sig slösaktig. För även om man har en fin fruktisflaska med tysk text på från ÖB som kostade 10kr så tänker man ändå när man står där inne i duschen....inte kan jag duscha för 10 kr inte...nä man tar en liten liten klick i handen och sen kämpar man i evigheter med att fördela ut det i håret, inte är det lätt ska jag säga, för att sedan när man duschat färdigt känna de där torra bitarna av håret där schampoot har plöjt fram...

Av någon anledning så går det typ tre flaskor schampo på varje flaska balsam, fascinerade...

En annan spännande sak med balsam är känslan när man ska skölja ur det, någon sekund efter man börjat låta vattnet sippra igenom håret och balsamet rinner ner mot golvbrunnen så händer det....man drar handen igenom håret, det känns som silke, aningen blött silke men ändå silke, i någon sekund får man känslan av att håret man sett i alla dessa reklamer finns på riktigt...
När du ser dig i spegeln nästa gång kommer det glänsande hårsvallet finnas där, du blundar och känner vattnet omsvärma dig...sen sekunden senare har det sista balsamet försvunnit och man är tillbaka till verkligheten...men det är inte länge tills du får några sekunder till, trösta dig med det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0