Konceptet veckopeng...

Konceptet veckopeng är något jag saknar...när jag var liten fick jag först 10kr i veckan sen 20kr...sen när jag blev äldre fick jag mig ålder  gånger 10 i månaden så 13 år=130kr

Men bäst var tiden då jag fick 20kr i veckan...varje lärdag väntade man på att föräldrarna skulle stoppa en tjuga i handen på en och man fick följa med till ICA, där plockade man ihop en liten påse lösviktsgodis och var lycklig sen resten av dan...sen fanns det veckor då man köpta udda saker...hade några veckor då jag spenderade min veckopeng på gurka, gurka det är grejjer det....

Sen fanns det de där specilla gångerna, då man kunda spara uppemot en månad för att få det man ville ha, det jag var villig att spara längst för var något speciellt, udda i vissas ögon och jag måste säga att jag hade perioder då jag lessnade på det men suget kom tillbaka om och om igen....det jag sparade till var ost och inte vilken ost som helst...västerbottens ost, oj vad lycklig jag var de gångerna...

Jag saknar att längta till varje lördag då man skulle få sin veckorpeng men det jag saknar mest av allt var att se 20 kronor som mycket pengar, för det var länge länge sedan...

För vem skulle idag lägga alla sina besparingar på ost? Good times säger jag bara, det var good times

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0