Jenny - en underbar varelse & kusin

Detta inlägg är baserat på helgens uppsala resa som jag spenderade i min kusins omsorg, en sådan upplevelse...

När jag anlände på Uppsala tågstation så påbörjades resan till Heby med min kusin Jenny och hennes kära mor...
Denna resa skulle guidas av Jenny, en sightseeing ajg sent kommer allt glömma...

Det började med att vi åkte förbi musikens hus även kallad pianoklossen(för att det ser ut som ett piano i form av en kloss), ett uttryck som Jenny myntat och ha planerat att sprida bland folket...Kommer vara ett allmänterkänt uttryck inom en snar framtid om jag känner min kusin rätt...

Sedan berättade Jennys kära mor Marie om ett gammalt café som var känt i staden, jag försökte toppa det med visbys ruincaféer, caféer där män i rustningar en gång vandrat...min kusin lade in sin personliga åsikt om hur obekvämt det måste vara att gå på café i rustning...

Sedan pekade hon ut ett litet gathörn och utbrast upprört "Här bajsar fåglarna", så nu vet ni gottfolk, det är i Uppsala det händer...

Nästa plats värd att nämna var den plats där hon spenderat sina tre senaste år, på gymnasiet i Katedralskolan, denna plats refererar hon till med:
"Här brukade jag stå"
Så nu vet ni små barn vad ni har att vänta er i gymnasiet, ni kommer att få stå, i tre år, tre låånga år tror jag, klarar knappt att stå ett par timmar jag...

Sedan lämnade bilen uppsala för att bege sig ut på "landsbygden" och vi Vänge kommer nästa yttring, måsta säga mycket poänlösa yttring...men om ni minns "det var två älgar som var ute och flög" så förstår ni att folk gillar poänglöst ändå...
"Jag träffade en tjej som jag aldrig träffat förut, hon hette Emelie....eller Therese...Hon bodde i Vänge"
Mycket spännande information min kusin sitter på

Jenny påpekar att hon är en ironisk person, hennes bästa exempel på ironi är att med en bitchig look och en dryg ton säga "Jaha, är det där ditt nagellack?" undrar vad man kan analysera ut av det? Är det något du döljer för mig Jenny?

Sedan under helgen yttrades mycket mer som borde förevigas men som idag valt att gömma sig i mitt hjärta istället...





Kommentarer
Postat av: jenny

hahah, åh det låter mycket mer sinnesjukt när man läser det än när man var där.. jag tappar ofta poängen när jag ska berätta saker.. det finns ett helt föråd med poänger som ligger där inne och väntar på att få komma ut..

I övrigt hoppas jag att din vistelse var trevlig! :D

2008-09-30 @ 23:16:27
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0