Uppdrag avklarat...

Så under de senaste 24 timmarna har jag cyklat 3mil i stark motvind...en väg 50min andra 1h...anledningen till detta var att jag skulle ta mgi till Roma och infiltrera den vuxna världen...

Där så pratade jag ltie med de små barnen, en del som jag tycker jag klarade bra...
Sedan så blev det middag och vin där samtalen fortsatte in på småtimmarna...dessa samtal handlade om allt från äventyr man haft i sin ungdom till renoveringar. ämnen jag klarade av galant...

Jag har också lärt mgi en del om småbarnsföräldrar, jag förstår till exempel varför de lägger sig tidigt på kvällarna...barnen vaknar några miljoner gången, kryper ner i sänge och sen halv sju på morgonen är de jätte pigga...Så ska man få någon sömn så ska man krypa i säng tiiidigt, får se om man själv överlever det när den dagen kommer...det är starkt jobbat av småbarnsföräldrarna ute i världen iaf...

Klockan 4 på morgonen så gick jag och Sofie och la oss, klockan 06.30 vaknade jag av att Lukas, 4år(tror jag) skrek...sen blev det rörelse i huset och sen hör jag Lukas säga
"Sover Katarina(Han kallade mig många namn under kvällen men till slut någon timma senare blev det rätt) över här?"
Hans pappa svarar
"Inte sovor hon som du skriker"
Och sedan hör man Lukas lite halvledsen säga
"Joooo,det gör hon visst"

Det hela gick iaf hur bra som helst ovh var hur trevligt som helst...jag är en kameleont som kan infiltrera alla situationer och sociala nivåer...

Nästa helg får jag alltså ta mig an ett nytt projekt, kanske dricka mellanöl med 14åringarna på en parkering...får se om jag lyckas smälta in där med....


Under min långa cykeltur så gjorde jag en stilstudie av övriga trafikanter, det jag kom fram till var:
  • Kvinnor som kör hästtransport pratar ofta i telefon
  • Det finns snygga killar på gotland, de har däremot flickvän, bil och bor på landet...

Kommentarer
Postat av: jenny

åh jag känner att jag måste citera karlfeldt "Han talade till bönder på bönders vis, och till lärda män på latin" Du bemestrar alla miljöer min vän.

2008-10-12 @ 23:19:18
URL: http://yens.blogg.se/
Postat av: Kimpa

Du är knäpp. Men söt ;)

2008-10-14 @ 22:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0