Palt-lycka i matform...

Höll nästan på att glömma, under lördagen när jag var i skellefte så gjorde pappa palt, underligt att jag glömde det...

Varje gång det är dags att åka hem till Norrland så drömmer jag om palt och på lördagen så stod den helt plötsligt på bordet...hur något gjort av potatis, mjöl och fläsk kan vara så underbart vet jag inte men det är lycka...
Först få de nykokta paltarna på tallriken, en underbar måltid, sedan morgonen efter så står de överblivna stackars paltarna stekta och skurna i bitar i en stekpanna på bordet...Dag ett blir det lingonsylt och dag två då de stekts är det smör som gäller...

En sak är iaf säker...jag kommer alltid att älska palt...

Kommentarer
Postat av: jenny

Jenny gillar också palt! väldigt norrland.. har aldig varit mycket för lingonsylten dock

2008-10-23 @ 01:27:05
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0