Man får skämmas lite...

Så sitter här i min lägenhet i Vidsy med blicken utanför fönstret...snön ligger i ett tjockt lager på marken(för tiden på året och gotland) och jag ska bege mig ut för att shoppa julpynt....

ute är +1,9 men det blåser....

så det jag får skämmas lite för är att under min cykeltur runt VIsby kommer jag vara ikläddlångkallingar, täckjacka, tjocka vantar, mössa och gore-tex kängor...

plagg som hemma i ske-å inte skulle komma fram förän på  - 10-15....

men får skylla på blåsten...

är som att sitta framför Carolas vindmaskin när den blåser nollgradigt...inget man gör i linnme och shorts direkt...


blir gympaskor istället....pga brist på skosnören...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0