Jag gillar datum...

Så nu sitter man här lagom panikslagen då man tidigt denna morgon öppnat kalendern och upptäckt att det nu är vecka 45...

Under den senaste timmen har jag förtärt 6 apelsiner i ren nervositet, mina fingrar är gula, mina naglar olyckliga och min fruktskål tom...

Så varför denna panik? Jo I början av denna veckan ska jag lämna in:
  • En essä där jag försöker definier den grekiska kulturen
  • Skicka in en jämförelse av den grekiska och den romerska världen utifrån orsaker, sturturer, aktörsproblem och liknande från en viss tidsperiod
  • Beskriva de viktigaste förktorerna som tog grekland från antiken till medeltiden...
Att genomföra detta på en dag utan några som helst förberedelser är inte lätt...särskillt inte när man börjar klockan 4...

Så i denna paniken har jag insett något..jag gillar datum...man har alltid en viss hum om i vilken del av månaden man är men att veta vilken vecka är inte lätt...

Hur många därute har full koll på att vi nu påbörjat vecka 45?
Men visst vet vi att vi påbörjat November?

jag gillar datum

Kommentarer
Postat av: Marie

och vi alla vet hur det gick sen....

2008-11-05 @ 09:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0