Som att ha polisen efter sig...

Ni vet när man är ute och kör bil och helt plötsligt så har man polisen bakom sig, dså inte med sirener och blåljus utan man råkar oturlig nog vara på fel plats vid fel tillfälle. Iaf det har hänt de flesta och direkt då man upptäcker vem man har bakom sig så rätar man på sig och tittar hastighetsmätaren mer än man kollar på klockan då man är stressad och står i kö. Man blir iaf ett helgon och kör som om man tillbringat livet med att studera körkortsboken...

För Marie är jag den polisen, i då som en gnällig typ som sitter bredvid och tittar på hur hon kör utan som hennes shoppingkompis...Har hindrat henne från många dåliga köp och hon tackar mig oftast efteråt men nu så har hon blivit som en....tänk er att ni ska ut och köra och ni tar inlandsvägarna bara för att undvika alla poliskontakt, Marie gömemr sig för mig, shoppar utan min vetskap, tar chansen att köra fort då ingen ser henne...

Hur ska detta tolkas egentligen, visst vill vi alla köra lite för fort ibland och det har hon all rätt till...frågan är, är jag en shopping mardröm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0