När Marie lär sig nya ord...

Vi sitter på en uteservering i ett somrigt Visby och jag, ond som jag är, råkar påpeka att något ser svulstigt ut.
Marie bestämmer då för att prova sätta in detta ord i en mening. Jag doppade just då en pommesfrites i bearnaise och Marie utbrister
-Jag såg en arm komma, din svulstiga arm...
Smidigt sagt måste jag säga, inte smickrande men jag åt iaf en pommesfrites till...


Dagen därpå promenerar jag Marie och min syster genom östercentrum... Mitt i allt utbrister Marie "Elrond", jag har under ett flertal tillfällen försökt förklara vem denna sagan om ringen karaktär är och helt plötsligt dök detta namn upp i hennes huvud...Vi skrattar och promenerar lite till..Då säger min syster om Maries utlåtande..
-"Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original"
Jag undrar vem som sagt det och återigen så kommer Marie in i diskussionen
-Elrond!!!
Och på ett sätt kan man väl säga att han är lite av ett original iaf...

Jag älskar när Marie lär sig nya ord....jag ska börja plugga in nått lexikon, ett nytt ord varje dag...haha



Kommentarer
Postat av: jenny

Alltså, jag måste få träffa den där människan..

2008-05-25 @ 22:29:43
URL: http://yens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0