Lycka och lite samvete...

Jag älskar att dansa och en sak är säker Gotland är inte en dans ö...
Hittar man dans här så är medelåldern 45, ingen kan direkt dansa och promillehalten så att ingen får köra hem iaf...
I norrland är man 500 nyktra pers som dansar för att det är kul...Så det är stor skillnad och det märktes verkligen denna kväll...

Jag hade rekomenderat Highlights som ett toppen band till borgen så de skulle spela under kvällen...Jag och några vänner drog dit och jag, Marie och Sonny dansade hela kvällen...mina fördomar om dansgotland stämde men fördelen var att man slapp trängas på dansgolvet...
Blir lika lycklig varje gång jag får dansa till dem, varenda låt känns...

Men den sista timmen så såg jag ett ansiktuttryck i bandet som jag aldrig sett förr...I vanliga fall då jag dansar i norrland så ser de alltid super glada ut, ögonen glittrar och de är fulla av energi...
Den här timmen var ögonen alldeles tomma och de såg ut som om de spelade lite på rutin, visst lät hur bra som helst men lite dåligt samvete fick...Kul att spela för en sån liten publik som knappt uppskattar något annat än spriten...våran uppskattning hade de iaf


En sak är iaf säker... jag var lycklig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0