Galenpanna och potatisgägga...

Sent på fredagskvällen landade min syster på ön och självklart kommer de 2.5 veckorna framöver bli en upplevelse...
Under gårdagen var middagen menad att innehålla potatismos men efter att ha slintit med mjölkpaketet och av någon anledning valt mixerstaven framför elvispen så skapades något som liknade allt annat än potatismos...
Vissa skulle ha gissat på klister pga konsistensen andra på mycket mer oanständiga saker....Kvällen började bra...

Nästa steg var ett spela galenpanna med egna lappar...Jag, Marie och Tona satte oss runt det lilla bordet med varsin hög med post-it lappar framför oss under denna kväll gjordes många yttringar värda att lägga på minnet...

  • Tona ska lista ut Ian McKellan och vi försöker hinta vilken typ av film han varit med i (ex Sagan om Ringen)
    Tona: Har han varit med i nån medeltidsfilm? Typ som Star Wars
    (Någon som inte många vet, Starwars utspelade sig på medeltiden, eller?
    Tona fortsätter: Eller typ nån fantasy? Typ Bröderna Lejonhjärta.
    ( Verkligen ett typ exempel av fantasy filmer?)
    Marie försöker sedan hjälpa henne genom att beskriva karaktären(Gandalf) som den goda fen
    Tonas gissning på detta är Gud.
  • Marie ska lista ut karaktären som säger "Ibland kräks jag" i Ice age. Hennes två första frågor lyder:
    Är jag ett Djur (Svar Ja)
    Har jag en grön vän? (Förklaringen till denna fråga var att hon vill vara bred i sina frågor.)
  • Tona ska lista ut Iprenmannen och har listat ut att det är en människa i en kostym.
    Tona: Är jag en sån där som går runt i en korv.
  • Marie och Tona ska ge mig ledtrådar till att lista ut Kamikazee Kanin.
    Marie: Jag tänker mig ett rosa, porrigt djur. (Är det vad ni tänker er då ni tänker kamikazee kaniner?)
    Tona: Jag tänker på gamla gubbar. (Kan ni förstå att det tog en stund att lista ut svaret?)
    Det hela fortsätter och Tona säger att det ena ordet låter lite som Sveriges Högsta berg( Här har jag min Low Point).
    P: Varför kommer jag inte ihåg vad Sveriges Högsta berg heter...jag brukar ju kunna det...det är helt tomt... Mount Everest heter det ju...eller sa ni inte världens? (Lagom förvirrad)
  • Jag ska lista ut Magnus Uggla och jag har listat ut att han heter Magnus, är en svensk sångare och hans namn har med fåglar att göra.
    P: En svensk sångare....hmm...Magnus Fågel?...Magnus Duva?...(Det tog en stund kan man säga)

Kommentarer
Postat av: Jhonny

du bor på gotland nu va? jag ska nämligen dit och spela rugby typ den 30e-31a eller vad det är (lördag och söndag) :)

2008-05-18 @ 14:27:05
URL: http://jhonny86.blogg.se
Postat av: jenny

haha! åh! varför var inte jag där, jag är bäst på att gissa fel..

2008-05-19 @ 15:36:57
URL: http://yens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0