Läppglans och obefintlig matlust...

Så efter ett långt seminarium var det dags för lunch, en lunch som var väldigt efterlängtad...Jag, AC och Marie promenerade till Joda och där beställde man in en nacho tallrik med många borttagningar och tillägg (kan vara lite kräsen ibland), ett långt kvitto blev det iaf...Efter att ha tryckt i sig tills paltkoman var nära så bad jag Marie om att stoppa mig från att vräka i mig ännu mer...Istället för att för att göra något logiskt som att ta min tallrik eller helt enkelt säga stopp så lade hon ord på sin tunga som inte bör yttras i närheten av sådana delikatesser...
"Du har pubisar i din mat" Jag stannar upp förstenad med gaffeln nån centimeter från munnen, men hon är inte färdig...
"Krulliga, sjärt pubisar" och vid de orden så var all matlust som jag någonsin haft borta, helt spårlust försvunnen...bara för att göra det hela värre så hade jag kvar en tugga i munnen, har aldrig svalt så sakta i hela mitt liv tror jag....ibland är Marie inte så snäll och söt som hon ser ut...jag varnar er...det växer nått ont där inne...


Efter några timmars ineffektivt arbete så vandrades det på den stora staden och jag bestämde mig för att unna mig ett dyrt läppglans i 90 kronors klassen...Marie höll inte med mig, hon sa att det var billigt...sen när jag stolt skulle be Marie hälsa till AC vad jag duktigt införskaffat så vände hon det emot mig...De skrattade länge, väldigt länge....

Två minuter efter att dessa minnen författats så råkade jag lägga en klantig kommentar...
Marie står i mitt kök och diskar min disk och jag tänker påpeka hur duktig hon är men blev helt fel...

"Där står du duktigt och diskar medan jag förevigar dagens minnen" Lite som att "va duktig du är som målar, förresten jag har byggt ett hus" som Marie precis beskrev det....Skulle nog egentligen sagt "va duktig du är som diskar jag medan jag sitter och leker på datorn"...Hade nog låtit bättre...ett gott skratt fick vi iaf...

Kommentarer
Postat av: Marie

haha Pow, du är underbar!!!

Och ps alla läsare: Jag är inte en bitch

2008-03-07 @ 09:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0