Dans, Ske-å och långkallingar

Så då har man varit hemma i Ske-å i 10 dar...Något värt att tillägga är att min syster bott i min lilla etta i 2.5 veckor så vid tidpunkten för hemresan så var vi lagom less...

Hem flögs det iaf och när mamma plockade upp oss på bussstationen så skrattade hon... Jag hade kvällen innan råkat fråga om jag behövde packa långkallingar och det jag nu mötte när jag steg ut ur bussen var en olidlig värme som gjorde att man knappt ville röra sig... Det var säkert uppemot 30 grader och en sak var säker, inte en vindpust fanns i närheten... Så de första dagarna hemma tänkte jag ta tillfället i akt att sola lite men jag klarade inte mer än 10 minuter på gräsmattan sen sprang jag och gömde mig i vår svala källare....

Så vad gjorde jag för spännande hemma? Ingenting faktiskt, promenerade runt, glodda på TV, gick och såg senaste indiana jones på bio, åt en gigantiskt mjukglass i Bergsbyn( Uttalat av ske-å bor -Bärssbynn, vilket inte Bergsby borna uppskattar), sprang och gullade med husdjuren....Hur mysigt som helst...

De större händelserna var väl att min mamma fyllde år så vi hade släktkalas, riktigt mysigt...men det bästa av allt var senare den kvällen, då satte jag och Kikki mig i en min bil och så åkte vi ut till en liten håla som kallas Bursiljum...Blender spelade, ett av Sveriges bästa moderna dansband, dansade nästan alla danser så var helt slut efteråt men också helt lycklig....

Helgen därpå bar det av att dansa till Barbados i Djupgroven, men de flesta dansarna var i Piteå och dansade till Expanders den kvällen, men lite trevligt var det ändå...Barbados är väl inte mitt favorit dansband men fick ändå med mig en affisch som jag ska placere på nått intressant ställe...De såg också smått uttråkade ut denna kväll men inte på samma nivå som Highlights var i Visby, stackarna... U

töver detta så blev man tvingad att träffa exet och vi bråkade tills vi kom till den underbara slutsattsen att vi aldrig ska träffas igen, vilket ökade på min lyckokänsla...lite elakt men sant....

Ibland saknar man att vara hemma, låta mamma pyssla om en och mysa ner i soffan med pappa och glo på tv....underbara tider....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0