Alkisar, dansband och skepp...

Något helt underbart är att det är sommar på riktigt, visst just nu är det sthlmsveckan
Nackdelar:
  • Stan är full av bratz
  • Inträdena fördubblas
  • Tjejerna är snygga( sen finns det självklart en del överblonderat och översilikonerat men men)

Fördelar:
  • Alla är flörtigare, öppnare och varje leende man får värmer på nått sätt
  • Stan är full av nya människor och inte samma gamla vanliga


Sen är frågan och fördelarna väger upp nackdelarna, det får vi se när veckan fortskrider.

Nu till alkisarna

Jag och Marie promenixade längs med muren mellan öster och busstationen och där satt alla alkisar på sin vanliga bänk och var äckliga som de vanligtvis är så jag påpekar
"Jag gillar inte alkisar men vem gör det?"
Marie ser sur ut och säger bestämt
"Jag gör det!!!"
"Alkisar?"
"Jag trodde du sa Alcazar"
Så i några sekunder av mitt liv fick jag tro att Marie älskade alkisar, det hade satt en spännande prägel på vår relation.

Sen kan jag säga att dansbanden och skeppen hör till samma situation, kanske inte något som går hand i hand.
Eller får ni ihop 1700 tals skepp med Sven Ingvars så får ni gärna berätta hur för mig.

Iaf så packade jag och Marie ihop sallad och ramlösa i en påse, en väska fylldes med tre filtar och jag knölade ner min Canon 400D i väskan sen började vi gå med en hörlur i varsitt öra.
I öronen ljöd dragspel och mycket annat spännande, dansbandsgalan och guldklavsutdelningen hade börjat.

Jag hade tom ansträngt mig och röstat en på Andreas till bästa sångare och Christian till bästa keyboardist. synd bara att inte dansarna ännu genomgått ett generationsbyte och förstått vad som är värt att uppskatta.
Egentligen vill jag inte skriva något ont men Skicka mig ett vykort med typ Thorleifs vann bästa låt. Lyssna på den så förstår ni hur deprimerad man kan bli, hemska tider.

Iaf så vandrade vi längst ut på den yttersta piren, kröp in under alla filtar, picknickade, lyssnade på dansbandsgalan och tittade på när Götheborg seglade ut ur Visby. Hon är så vacker att hade hon varit människa så hade jag varit lesbisk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0