Hemma igen

Underbar kväll iaf, drog ner till rindi, fick i mig en riktigt god drink (2cl vodka, 2cl xante, fyll med pepsi och lägg i en lime) och en trevlig öl som jag för tillfället glömt namnet på...

Var iaf inne i cirkeln ikväll, toppen, vi bara snackade en massa skit, snacka skit måste vara ett mänskligt behov, finns det någon som är konstant saklig? kan inte vara en kul typ iaf...
Sen så var killarna där som filmade seminariet klassen hade förra veckan, vi skulle hålla varsin 3-5 min presentation om en bok vi läst ,the world is flat- thomas friedman, på business english som filmades och skulle sedan bedömmas av oss personligen...Inte det roligaste man gjort, men kul att få höra kameramännens åsikter iaf, bara att de minns mig var kul...lugn kväll iaf...imorrn ska ACs vind städas, en reflective journal skrivas och sedan blir det tidsfördriv på surfers...

Måste bara säga att vädret fascinerar mig, kanske för att jag är norrlänning, det ska vara -15 och en halvmeter snö nu, inte +7, grönt gräs och blommor. Inte för att jag har något emot det, det är ganska skönt att låta långkallingarna stanna i garderoben. Jag går till och med runt i gympadojjor, inte gore tex kängor....en liten lycka


Det är de små sakerna som gör livet underbart...
Jag har många små saker,

- Känslan av en nybäddad säng, ett stort plus är man man är ny duschad
- Doften av blommor
- Snö som glittrar
- En varm brasa
- Tuber och schampo flaskor som man inte måste klämma ur
- Len hud
- En katt som kryper upp i knät
- Att köra på en väg utan gupp, alldeles slät

Det finns många saker som gör mig lite lycklig, att vara negativ förlorar man bara på själv, inte för att jag kan vara positiv jämt, men försöka kan jag alltid...

Tycker du om något så säg det...även om personen inte säger tack så vet man att det värmde ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0