Schlager...

Så då var det dags igen, melodifestivalen, vilket innebär att man ska mysa ner sig, dra på volymen och avsluta kvällen med irritation...
I år var det jag och Marie som inledde det gemensamma tittandet, vi dukade upp fint med ljus på bordet och njöt av festivalen med korvstroganoff som tilltugg...
E-type & the Poodles var en besvikelse, Amy Diamond chockerade med nått bra och Christer Sjögren var lika pinsam som förväntat...

En flaska vin senare och många hemska yttringar om Christer Sjögren bidrag så var det dags för sminkning...vid detta tillfälle knackar Ickis på dörren och vill ha kajal...Marie tar på sig denna uppgift, men det roliga är att killen kan inte blunda för att han är så full så då ber Marie honom äta en selleri...Killen ifrågasätter inte detta utan tuggar i sig den äckliga grönsaken...morgonen efter känner jag mig tvungen att fråga varför selleri...Svaret blir "Skulle bara se om jag kunde få honom att äta den", där satt man och trodde att denna kvinna besatt kunskaper om alkohol som man inte trodde fanns men istället ville hon bara driva med en kille som hon träffat för första gången.

kvällen förflöt, vi drog till rindi, drack en shaker, jag blev fullare än jag borde och sedan lunkade vi hemåt, kröp under täcket och slocknade....Morgonen efter är man mer bakis en någonsin, men dagen förflyter utan mer rörelser än nödvändigt...men ljuset är att då och då få fnissa till över selleriincidenten...helt underbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0