Vad man hittar på vinden...

Kan väl börja med att nämna att jag är hemma iskellefteå, snön ligger vacker utanför och det är underbart...

Häromdagen fick jag för mig att städa vinden, den pyttelilla spånfyllda vinden....som inte städats sedan vi flyttade in för vad jag konstaterade 16 år sedan....

Där uppe var 90% barnleksaker övrigt var pärmar och jul/påsk pynt...

men det var barnleksakerna som spännande...varenda litet mjukisdjur och allt annat roligt jag kudne hitta....för där fanns verkligen allt möjligt..lådantalet var oändligt och nästan varje liten sak gav ett minne..några barnböcker plockade jag ner för att läsa om här under julen....samt så fanns i varje låda minst en barbie....och de samlade jag ihop och tog ner...blev säkert 30 barbiedockor sedan fanns även tillhörande hästar, kläder och mycket annat....hade ej barbiehusbil och min syster hade en bil med hästtransport...

det sjuka var hur många barbie sadlar jag kunde hitta, var nog 3ggr så mycket sadlar som hästar...

men en sak undrar jag över,,,lessnar man på barbiedockor fort när man är liten eller eftersträvar man att bygga upp en hel värld...för utöver dessa 30 barbiedockor så vet jag att det finns många fler hos min mormor...ska vi gissa på närmare 40-50 totalt...med hästar och 3 uppsättningar kläder till varje...

när jag tittade ner i barbielådorna förstod jag iaf hur denna mångmiljonindustri lever vidare år efter år efter år....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0