Blött är inte alltid bra...

I bland händer det att man får sätta på sig bandage eller plåster....

sedan händer det ibland...eller egentligen ganska ofta...att man vill eller behöver duscha...

plåster/bandage + dusch/vatten är ingen bra kombination....

så när man hamnar i en situation så man behöver/måste kombinera dessa två krävs en smart lösning...

smarta lösningar är inte det lättaste, jag övervägde en påse men då det är överarmen som inte ska bli blöt så blev det jobbigt, det hade gått om jag haft tejp hemma men tyvärr så står detta ännu på handlarlistan...så då tänkte min smarta kusin Josefina Gladpack....

några problem uppstod
1. hitta åt var jag förvarar detta plastiga ting
2. lyckas få lös det från rullen
3. lyckas få fast det på armen
4. lyckas hålla det vattentätt.


jag lyckades med de tre första men den sista var svår, några snoddar senare satt den fast och in i duschen begav jag mig...att bara använda en arm när man duschar är inte lätt, skulle jag förlora en arm skulle jag har kort hår, för att lyckas få in schampo i långt hår är inte det lättaste...sen att hålla armen utanför strålarna är inte heller direkt enkelt., om än omöjligt...

men duschen genomfördes och sedan då min inpackade arm avlindades så måste jag säga att resultatet var helt godkänd, fuktig i kanterna med fortfarande godkänt:)

ett relativt lyckat experiment måste jag säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0