Att gnussa eller att inte gnussa?

Det är skönt att vara hemma och jag måste erkänna att jag längtat....och det jag längtat mest till är att få dansa...

När jag tog beslutet att flytta till Gotland var det en sak som fick mig att gråta under nätterna...de bristande dansmöjligheterna...

men nu kom jag hem och i min bedrövelse glömde jag att ta med mig skor...så igår shoppade jag ett par mycket underbara mockasulade dansskor för 750 spänn...min mamma sa att hon förlorade alla andningsmöjligheter vid denna information...

på kvällen tog jag och mikaela sedan och kidnappade Toms(hennes killes) bil och begav oss till Rotan(folketshus i Skelleftehamn) där Shake(MODERNT dansband) skulle spela...

skorna knöts på och ut på dansgolvet begav vi oss..till en början besvikna att våra dansvänner låg hemma i feber men sedan glada på det fina utbudet av dansfolk...500 pers var där...

Vi dansade och dansade och över lokalen låg ett moln av svett och överallt stod tomma platsmuggar som en gång fyllts med vatten för att återförse kropparna med vätska...som det skulle vara helt enkelt...

Saker som hände denna kväll:

-Jag tog modet till mig och bjöd upp proffsen som i vanliga fall glänste på dansgolvet, spexade och som gjorde alla avundsjuka...dessa har jag aldrig vågat bjuda uppförut pga bristande självförtroende...men nu....och vet ni vad jag upptäckte....de kan nästan inga turer och är egentligen inte bra alls...de är bara bra då de dansar med sin partner...de har sin koreografi och det funkar bara under rätt omständigheter...mycket nöjd med min slutsats

- under sista lugna dansen så hade jag ett magiskt moment....en lugn romatisk låt...så jag bjöd upp en kille och blundade genom foxen...tänkte mig in i slutet av alla dessa college filmer...där paret det handlar om står kvar då skoldansen slutat...ensamma under en spotlight med balonger spridda över golvet...sen då låten var slut och vi väntade på nästa så kom jag tillbaka till verkligheten...killen jag bjudit upp var nog över 40...troligen extremt snygg då han var ung men lite hade förfallit, han var kortare än mig(men dansade magiskt) och han säger mellan låtarna med den bredaste norrlänskan man kan tänka sig
"Bruka du gnussa eller?"
och mikrosekunden det tar innan jag fattar vad han menar går många tankar genom mitt huvud...olämpliga tankar...
men förklarar sedan att så inte är fallet...

Så vad är gnussande...det är något som jag förr endast såg äldre göra men som nu spridit sig till ungdomen...hemskt är det...gnussa är något man gör i foxtrot...istället för att dansa i en kramställning så sätter man pannorna mot varandra och i takt vrider man sakta fram och tillbaka så man tittar först åt ena hållet sedan åt andra...ett fenomen jag aldrig förstått, att dela svett medvetet är inte min grej(inte på det sättet iaf)....så svaret på frågan "Att gnussa eller att inte gnussa?" är ett stort INTE!!!!

mycket annat hände denna kväll, det var underbart och lovar att en sådan kväll klår att spela fotbollsmatch alla dagar,sjukt jobbigt....men roligt...

så längtar till den 4de...då blir det Bleder och Zlips på Rotan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0