Grannar...

Måste säga att jag har världens underbaraste och gulligaste grannar innan jag påbörjar detta inlägg...

Jag och min kära kusin Jenny satt en helt vanlig kväll och skrev på msn då vi inte bor i samma land, jag på gotland och hon på fastlandet utanför Uppsala....Vi började prata om grannar fast i omvänt perspektiv, hur krävande de är.

Tillexempel att de förväntar sig att man ska hälsa tillbaka...Men vad ska man göra åt det hela?

  • Tänk om man en dag skulle gå fram till nån av ens grannar och säga "Vad vill du ha av mig egentligen? Du är så krävande!"

  • Eller kanske hälla en kopp socker i deras brevlåda med en lapp "Jag tänkte ha lite framförhållning, du kommer ändå komma och kräva det nån gång"

  • Eller varför inte skrika till en förbi passerande granne "Jag vägra passa din katt när ni är på semester"

  • Man kanske till och med vill bli av med dem, då kan man skicka tillbaka deras post och säga att de flyttat, sen när räkningarna inte blir betalda så blir de vräkta, som Jenny snällt påpekade...då slipper man dem...

Nä grannar är underbara, visst älskar man det glada hejet då man passerar efter jobbet på väg hem, när de påpekar hur fina blommor man har i sin trädgård och när de bjuder på en kopp kaffe bara för att de känner för det...varje litet leende de ger kan göra de gråaste dagarna lite mer färgglada....

Kommentarer
Postat av: jenny

Briljant! helt enkelt briljant!

2008-08-13 @ 22:28:45
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0