Bankrånare VS Liemannen samt att mörda sniglar...

Medeltidsveckan påbörjades i söndags, och detta tog jag och Rebecca till oss helt och hållet. Vi klädde upp oss och begav oss till tältlägret där vi fylldes av drycker av alla det slag, tog ett dopp i bad unnan och mycket annat spännande.
 Sen har veckan flytit på med live spelningar, krogbesök och blanade sociala aktiviteter.

Marie är däremot inte så bevandrad i den medeltida världen och ibland kan jag smått erkänna att hon kan ha blivit medtvingad, men i mitt hjärta hoppas jag att det var lite frivilligt.
Igår fick Marie för första gången prova en struthätta, hon tyckte för att hon såg ut som en bankrånare men kom sedan på att hon menade liemannen. Så frågan är vad har liemannen och bankränare gemensamt, annat än att de nån dag troligen kommer att mötas. Oavsett så vet jag inte om någon av dem skulle passa i en gul struthätta, skulle dra ner trovärdigheten tror jag...

Något som också hör till medeltidsveckan är barn, mängder av barn och vad är barn? Onda...kanske inte jämt men det händer iaf nån gång att smått onskefulla handlingar sker bland dem....
En liten flicka springer fram med en snigel i den ena handen och en pinna i den andra och utbrister.
-Jag ska döda den!
En av de som sitter kring bordet bland tälten svarar
-Men de är ju söta...
Ungen vänder sig om och vandrar bortot med pinnen i högsta hugg samtidigt som hon säger...
-Ja, men de mår dåligt...
En sak är iaf fall säker, tur att det krävs mer än så för att få dödhjälp i den här världen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0