Lurade sthlmare och guide funderingar

Så då har man äntligen tagit sig till fastlandet för några dagar...Jag och Marie har lekt runt i Sthlm ver helgen....


" I am Nadja and I am from Russia"  Hanna

Fredag shoppade vi loss i stora staden för att sedan bege oss till ett sjaskigt ställe (Starbar på Fridhems) där Jag var britt, Marie tysk och Hanna var Nadja från Ryssland....Knappt ett ord på svenska kunde vi och töntarna svärmade runt oss på ett ögonblick....Det spännande började däremot då de började prata om oss på svenska...
"Du tar blondinen så tar jag den lätta"
De pratade lite om vår urringning sen kläckte Marie och Hanna ur sig att de dansade på klubbar...Så när de insåg att de var strippor så spärrades ögonen upp så mycket att man skulle kunna tro att de skulle trilla ut...En riktigt rolig kväll....

Vi pluggade inget denna dag...

Lördagen spenderades med Marie vänner där vi började med att få en "leksaksvisning" sedan bar det av ut på krogen..Festade till två, hamnade hos Maries lekkompis och så var den kvällen över...Trevligt folk iaf

Vi pluggade inget denna dag...

Söndagen åkte vi tillbaka till Värmdö för att plugga där vi däckade direkt och sov hela dagen. Söta voffisar och goa föräldrar, sen pizza vid havet..Helt underbart, sedan slocknade vi igen, en mindre produktiv dag...

Vi pluggade inget denna dag...

 Måndag

Vasamuseet- happy happy happy...
Fick leka Maries guide i flera timmar och hon verkade till och med intresserad, tänk vilken dröm att få vara guide på vasamuseet...jag ska aldrig bli en "95% är orginaldelar guide" utan jag vill skapa magi...

*Försvinner in i min drömvärld*

Sedan gick vi på bio och såg The bucket list, helt underbar, tårarna bara forsade på slutet, sen den säger jag bara...

Vi pluggade inget denna dag...

 Tisdag, upp sex på morgonen, åka alla landgående fordon man kan komma på sedan båt sen hemma, sen jobb sen klockan 11 på kvällen började det...

Jag började plugga, nedräkning, 10 timmar varav 6 timmar sömn...


Tenta!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0