Hockey, ragg, vinbok och sms terror...

Efter en lång dag av pluggande var det dags för belöning, belöningen bestod av mitt och Maries nya projekt. Vinboken, denna bok införskaffades på vår premiär tur till clas ohlssons, en fin bok med hårda pärmar och ett vackert mönstrat omslag...

Vi vandrade hem till mig, kokade soppa och drog igång Stinsen brinner till allas vår förtjusning, sedan korka vi en vinflaska. Vin nummer ett till vår vinprovar bok blev ett rött vin vid namn Bengt Fritjofsson-Primitivo...
Marianne anslöt till vinprovningen och sedan begav vi oss till Olearys (Olles i norrlänska termer)....Här skulle en finalmatch avnjutas för maries och calles del medan jag och marianne var ointresserat bihang...Marianne sysselsatte sig med smsande och jag spanande in en söt kille längst ut på bardisken...

Sedan såg jag hur inne Marie var i matchen och bestämde mig för att driva lite med henne, jag fick en killkompis att skicka ett porrigt sms och marie blev lagom chockad när hon läste detta, men hockeyn var däremot intressantare än en okänd killes porriga sms, en kille som förövrigt verkade veta mer om henne än vad som anses oläskigt. Hennes blick var åter fixerad på skärmen, innan ens jag och marianne hade hunnit skratta färdigt...

Kvällen fortskred och tillslut tvingade jag mig själv till att prata med killen, hur söt som helst, han ville iaf ha mitt nr så vem vet vad framtiden har att komma med...

En lyckad kväll i sin helhet måste jag säga även fast Maries och Calles lag förlorade, stackars stackars små barn, finns ju alltid en nästa säsong....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0